Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies? AKCEPTUJĘ
Formularz zapytania / Wycena słów kluczowych
Temat zapytania
Państwa strona www
Telefon
Adres email
@
Firma
Osoba kontaktowa
Treść

Aby przesłać wiadomość należy zaznaczyć poniższe pola!
Facebook dla firm

Social media jako narzędzie marketingowe

Statystyki pokazują, że popularność mediów społecznościowych wzrasta z miesiąca na miesiąc. Coraz większą aktywność wykazują nie tylko młodzi ludzie, ale także osoby ze starszych grup wiekowych. Rosnące zaangażowanie użytkowników nie uchodzi uwadze firm, które zaczynają rozumieć konieczność obecności w social media. Profile na Facebooku czy Google+ zaczynają odgrywać obecnie coraz ważniejszą rolę w strategiach marketingowych. Z jednej strony portale społecznościowe stają się najpopularniejszym kanałem komunikacji, z drugiej natomiast miejscem, gdzie jedna opinia może wywołać prawdziwą burzę w szklance wody. Dlatego też tak ważne jest, aby działania social media zostały powierzone w ręce profesjonalnej firmy.

Skuteczna komunikacja z użytkownikami

Fenomen mediów społecznościowych w strategiach marketingowych polega na możliwości bezpośredniej komunikacji marki z użytkownikami. Istotny jest fakt, że jest to komunikacja dwustronna – firma może nie tylko przekazać komunikat, ale również dostać informację zwrotną. Możliwość obserwacji reakcji użytkowników, wymiany ich poglądów oraz śledzenie opinii daje markom możliwość pogłębienia wiedzy o swoich klientach, a także budowania z nimi relacji. Sposób komunikowania z użytkownikami rządzi się jednak swoimi prawami i nie może być przypadkowy. Nieprzemyślane posty, brak strategii czy też interakcji z użytkownikami może doprowadzić do kryzysu wizerunkowego, dlatego też tak istotne jest, aby działania w kanałach społecznościowych były prowadzone przez firmy, które się w tym specjalizują, a nie przez przypadkowe osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę w social media.

Wzrost lojalności w stosunku do marki

Media społecznościowe stają się nie tylko narzędziem do budowania wizerunku, ale również wzmacniania lojalności konsumentów do marki. Badania opinii konsumenckim pokazują, że prawidłowo prowadzone działania w social media mają bezpośrednie przełożenie na wzrost rozpoznawalności i świadomości marki. Konsumenci, którzy są „fanami” danej marki i czynnie uczestniczą w życiu marki w kanałach społecznościowych, w większym stopniu utożsamiają się z nią i są w stosunku do niej bardziej lojalni, uwzględniając ją coraz częściej w swoich decyzjach sprzedażowych. Media społecznościowe w strategiach marketingowych firm pełnią więc nie tylko rolę wizerunkową, ale mają również bezpośredni wpływ na efekt sprzedażowy.

Copyright by MKGroup © 2014
adres: ul. Gen. Karcza 11, 30-394 Kraków
e-mail: biuro@mkgroup.pl
godziny otwarcia: pn-pt 10.00 - 18.00
mapa: MK Group - mapy Google