Social media jako narzędzie marketingowe
Statystyki pokazują, że popularność mediów społecznościowych wzrasta z miesiąca na miesiąc. Coraz większą aktywność wykazują nie tylko młodzi ludzie, ale także osoby ze starszych grup wiekowych. Rosnące zaangażowanie użytkowników nie uchodzi uwadze firm, które zaczynają rozumieć konieczność obecności w social media. Profile na Facebooku czy Google+ zaczynają odgrywać obecnie coraz ważniejszą rolę w strategiach marketingowych. Z jednej strony portale społecznościowe stają się najpopularniejszym kanałem komunikacji, z drugiej natomiast miejscem, gdzie jedna opinia może wywołać prawdziwą burzę w szklance wody. Dlatego też tak ważne jest, aby działania social media zostały powierzone w ręce profesjonalnej firmy.
Skuteczna komunikacja z użytkownikami
Fenomen mediów społecznościowych w strategiach marketingowych polega na możliwości bezpośredniej komunikacji marki z użytkownikami. Istotny jest fakt, że jest to komunikacja dwustronna – firma może nie tylko przekazać komunikat, ale również dostać informację zwrotną. Możliwość obserwacji reakcji użytkowników, wymiany ich poglądów oraz śledzenie opinii daje markom możliwość pogłębienia wiedzy o swoich klientach, a także budowania z nimi relacji. Sposób komunikowania z użytkownikami rządzi się jednak swoimi prawami i nie może być przypadkowy. Nieprzemyślane posty, brak strategii czy też interakcji z użytkownikami może doprowadzić do kryzysu wizerunkowego, dlatego też tak istotne jest, aby działania w kanałach społecznościowych były prowadzone przez firmy, które się w tym specjalizują, a nie przez przypadkowe osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę w social media.
Wzrost lojalności w stosunku do marki
Media społecznościowe stają się nie tylko narzędziem do budowania wizerunku, ale również wzmacniania lojalności konsumentów do marki. Badania opinii konsumenckim pokazują, że prawidłowo prowadzone działania w social media mają bezpośrednie przełożenie na wzrost rozpoznawalności i świadomości marki. Konsumenci, którzy są „fanami” danej marki i czynnie uczestniczą w życiu marki w kanałach społecznościowych, w większym stopniu utożsamiają się z nią i są w stosunku do niej bardziej lojalni, uwzględniając ją coraz częściej w swoich decyzjach sprzedażowych. Media społecznościowe w strategiach marketingowych firm pełnią więc nie tylko rolę wizerunkową, ale mają również bezpośredni wpływ na efekt sprzedażowy.
Facebook dla firm
Na postawienie obserwacji współczesnego rynku reklamy internetowej, można śmiało stwierdzić, że najbardziej efektownymi sposobami promocji produktów i usług jest pozycjonowanie oraz działania social media. Profil firmowy na Facebooku urósł już do rangi swoistej wizytówki marki. Wśród rosnącej ilości reklam, które w sposób nachalny atakują użytkowników z najróżniejszych nośników, komunikaty umieszczane w mediach społecznościowych wciąż są odbierane w sposób pozytywny i mało nachalny. Bardzo istotne jest jednak opracowanie profesjonalnej strategii działań, ponieważ tylko przemyślana obecność w social media będzie miała przełożenie na wzrost stopnia przywiązania klienta do marki. Nie ma tutaj miejsca na przypadkowość, bowiem warunkiem sukcesu jest systematyczność oraz staranność w doborze publikowanych postów. Prowadzenie profili firmowych w mediach społecznościowych opiera się przede wszystkim na interakcji z użytkownikami. Jeśli posty nie będą wzbudzać zainteresowania odbiorców, profil będzie martwy – przez co całkowicie nieatrakcyjny. Dlatego tak istotne jest, aby powierzyć to zadanie w ręce profesjonalnej firmy. Tylko wtedy marka zdobędzie wiarygodność w oczach odbiorców.
Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą kampanii w mediach społecznościowych.
Przykłady realizacji